Get Adobe Flash player

See a prompt: Journal's guide



barcode№ 6 (2016)

В номере: Юбилей. К 60-летию белорусского телевидения — исследование музыкального телевидения Беларуси. Влияние российское или англо-американское? Выставка. Пятая Международная музыкальная выставка NAMM Musikmesse Russia и Фестиваль Медиамузыки. Интерактивная выставка в Музее музыкальной культуры. Масс-медиа. О феномене программирования музыкального радио расскажет продюсер московской радиостанции "Культура" Максим Бысько. А Александр Чернышов затронет вопросы музыкальной веб-журналистики. Мультимедиа. Музыковед Юлия Николаева анализирует сюиту Любови Терской. Педагогика. Вы узнаете о планшетных технологиях в профессиональном музыкальном образовании, получите информацию о компьютерных программах, а также об инновационной Веб-школе музыки MEDIAMUS. In memoriam. Памяти итальянского учёного, известного специалиста по киномузыке — Серджио Микели (1944-2016). >>>

barcode№ 6 (2016)

Digest: Anniversary. On the 60th anniversary of the Belarusian TV — the study of music television of Belarus. The impact was a Russian or Anglo-American? Exhibition. The Fifth International music exhibition NAMM Musikmesse Russia and Mediamusic Festival. Interactive exhibition at The Glinka National Museum Consortium of Musical Culture. Mass media. Maxim Bysko, a producer of Moscow radio station "Culture", talks about the phenomenon of music radio programming. And Alexander Chernyshov address the issues of music web journalism. Multimedia. Musicologist Julia Nikolaeva analyzes a Suite by Lubov Terskaya. Pedagogy. You will learn about а tablet technology in the professional music education, get an information about a special software. Also you will be told the MEDIAMUS, an innovative web school of music. In memoriam. In memory of Italian scientist, a renowned expert in film music, Sergio Miceli (1944-2016). >>>

barcode№ 5 (2015, спецвыпуск)

В номере: “"Отверженнные" в медиа-искусстве: Эссе в четырёх частях”. Известный итальянский учёный Серджио Микели рассматривает феномен адаптации романа Виктора Гюго в звуковых и аудиовизуальных медиа, начиная от постановок радиотеатра О.Уэллса и французских "классических" фильмов 1930-х годов, к примеру, Р.Бернарда с музыкой А.Онеггера, и заканчивая современными экранными интерпретациями К.Лелуша и Б.Аугуста, мини-сериалом Ж.Дайан и анимационными фильмами: VHS – ТВ – DVD. Исследователь предлагает рассматривать в качестве медиа-адаптации и видеозаписи театральных постановок. Автор особо останавливается на музыке итальянского композитора А.Чиконини в послевоенной итальянской экранизации Р.Фреды, работе голливудского композитора А.Норта в фильме Л.Майлстона, одной из первых телевизионных версий Ж.-П. ле Шануа с музыкой Ж. ван Париса, а также самой большой телеверсии "Отверженных" (3 часа и 40 минут) Р.Оссейна 1983 года (композитор М.Мань). Кроме того, беспрецедентный в истории и гипер-массовый случай адаптации литературного произведения подтверждается многими мюзиклами, музыкальными шоу, флэш-мобами, комиксами, "капустниками", "интерпретациями" на YouTube и т. д. (Часть III). Последняя (четвёртая) часть исследования целиком посвящена интерпретациям романа Гюго на сцене и в киномюзиклах. Часть I >>>

barcode№ 5 (2015, special)

Digest: "Les Misérables in the Media: An Essay in Four Parts". Famous Italian scientist Sergio Miceli examines the phenomenon of adaptation of Victor Hugo's novel in audio and audiovisual media, from radio theater productions of O.Welles and French "classic" films of the 1930s, for example, directed by R.Bernard and music composed by A .Honegger, to the modern on-screen interpretations of C.Lelouch and B.August, miniseries of director J.Dayan and animated films: VHS – TV – DVD. The researcher proposes to consider the video-recording of live performance in theater like a reproductive medium adaptation. Author stops especially on music of the Italian composer A.Cicognini in the second post-war Italian film of R.Freda, on work of the Hollywood composer A.North in L.Milestone’s movie, on the one of the first television version directed by J.-P. le Chanois with music of J. van Parys, and on the biggest Les Misérables TV version (3 hours and 40 minutes) directed by R.Hossein, 1983 (composer M.Magne). In addition, unprecedented in the history and hyper-mass case of adaptation of a literary opus is confirmed via many musicals, musical shows, flash mobs, comics, shows staged in colleges, "interpretations" on YouTube, etc. (Part III). The last Part (IV) is entirely dedicated to Les Miérables on stage and in movie musicals. Part I >>>

barcode№ 4 (2015)

В номере: В четвёртом номере читатели нашего журнала встретятся с исследованиями оригинальной музыки для кино таких выдающихся композиторов, как А.Шнитке, Ф.Гласс, М.Найман и др. С другой стороны, рассматривается феномен ре-интерпретации классической музыки в фильмах Тарковского и Кубрика. Заимствование музыкального материала в контексте постмодернизма ставит особую проблему в медиамузыке, взглянуть на которую предлагается через призму философии искусства. Помимо этого обсуждаются концепт "симуляционного звукозрительного пространства" и вопросы "акустической экологии" кино. Особыми гранями номера являются статьи, посвящённые рекламе и авторскому праву в музыке медиа. Музыка в Интернете: что мы знаем об интеллектуальной собственности в цифровом пространстве? >>>

barcode№ 4 (2015)

Digest: In the fourth issue of our e-journal, readers will meet with studies of original music for films, such outstanding composers as A.Schnittke, F.Glass, M.Nayman, etc. On the other hand, the phenomenon of re-interpretation of classical music in the films directed by Tarkovsky and Kubrick is considered here. The borrowing of musical material in the postmodernism context raises a particular problem in mediamusic area. To look through at this problem, the prism of the philosophy of art is proposed. Apart from this, the concept of "simulational soundscapes" and questions on the "acoustic ecology" in films are discussed in one of the papers. Special faces of the issue are the articles about advertising and copyright in music of media. Music in Internet: what do we know about the intellectual property rights in the digital space? >>>

barcode№ 3 (2014)

В номере: В третьем номере представлены теории музыкальных технологий кинематографа и важные аспекты их изучения. Звуковое кино здесь рассмотрено вплоть до интерактивных фильмов-игр, которые сегодня набирают популярность в Сети, и популярнейшего жанра песенного видео (видеоклипа), с которым напрямую связано всё музыкальное телевидение. Уникальным явлением (манифестом) выступит "шумология", призванная адаптировать традиционную науку в вопросах медийных шумов. А компьютерная музыка и её мультимедийное воплощение рассмотрены с точки зрения образования российских педагогов, которым интересуется лично Дмитрий Медведев. С целью образования представлен и материал о жанрах и принципах музыкальной радиожурналистики, непосредственно проверенный в эфире. Как всегда вас ждёт много аудио- и видео-примеров. >>>

barcode№ 3 (2014)

Digest: In the third issue, the theory of filmmusic technology and important aspects of its study are presented. Talkies are considered here until interactive movies-games, which are gaining now the popularity in the web, and the sought-after genre of music video (videoclip), which is directly related to all music television. Unique phenomenon "noisology" is designed to adapt the conventional science in matters of media noise (Noisology Manifest). And a computer music and its multimedia incarnation is examined from the standpoint of Russian teachers' education that Russian Prime Minister Dmitry Medvedev was interested in. For the purpose of education the material on principles and genres of musical radio journalism is presented, it's directly tested on air. As always you will find a lot of audio and video examples. >>>

barcode№ 2 (2013)

В номере: Во втором номере журнала вас ждёт информация о современных технологиях нотных цифровых редакторов, о принципах конвергенции и модификации. Аналогичные принципы рассматриваются в экранизациях оперы Вагнера "Парсифаль". А символические функции музыкальных заставок — от радиопозывных до телефонных рингтонов — вообще являют собой феномен культурной "перекодировки". Также в номере представлены статьи об экранном диегезисе и диегетическом анализе звука, программировании музыкального эфира, истории Международного фестиваля-конкурса "Музыкальная Электроника и МультиМедиа". В журнале вы найдёте эксклюзивные интервью создателя знаменитой компьютерной программы Finale Фила Фэррэнда, председателя правления Калифорнийского общества истории радио Майка Адамса и главного редактора "Медиамузыки" Александра Чернышова. Кроме того, вы сможете принять участие в онлайн-голосовании и выбрать между "узкоформатным" и "широкоформатным" радио. >>>

barcode№ 2 (2013)

Digest: In the second issue, you will find information about modern technology of the digital scorewriters, about the principles of convergence and modification. Similar principles are discussed in the film adaptations of Wagner's Parsifal. The symbolic functions of jingles — from the radio callsings to the telephone ringtones — at all are a cultural phenomenon of "recoding". Also this issue contains the articles about the screen diegesis and diegetic sound analysis, the programming of music broadcast, the history of the International Festival-Competition Music Electronics & MultiMedia. The magazine has the exclusive interviews with the creator of the famous computer program Finale Phil Farrand, the board chair of the California Historical Radio Society Mike Adams and the editor in chief of the Mediamusic Alexander Chernyshov. In addition, you can take part in an online vote and choose between the "narrow format" radio and the "full format" radio. >>>

barcode№ 1 (2012)

В номере: В первом номере журнала вы узнаете о том, что музыка электронного вещания уходит корнями в XIX век с его "телефонными" и "граммофонными" концертами и прото-звуковыми кинофильмами. Вы даже сможете увидеть образец фильма Уильяма Диксона, чудом сохранившийся до нашего времени. Вы прочитаете, как влияло информационное вещание на звук, послушаете фрагмент нашумевшей американской радиопостановки Орсона Уэллса и редчайший образец советского репортажа из Берлина 1945 года, найденный в личных архивах. Кроме того, вы узнаете многое о киномузыке Филипа Гласса (и кому достался его эксклюзивный рингтон), о современных компьютерных программах для эфира, о функционировании звука в видеоиграх, о лаборатории музыкально-компьютерных технологий в Санкт-Петербурге, а также о звуковых и изобразительных симулякрах цифрового искусства. Не забудьте посетить и нашу единую информ-страницу с новостями, анонсами и обзорами. >>>

barcode№ 1 (2012)

Digest: In the first issue, you will learn about what the electronic broadcast music goes back to the XIX century, with its "telephone" and "gramophone" concerts and proto-sound movies. You can even see a sample of William Dickson film, miraculously survived to our time. You'll read about how the information broadcasting to affect the art sound, being able to immediately listen to a fragment of a controversial American radio drama by Orson Welles and the rarest piece of Soviet report from Berlin in 1945, recording of which was found in private archives. In addition, you will learn a lot about film-music, written by Philip Glass (and who got his exclusive ringtone), modern computer programs for broadcast, the functioning of sound in video games, the laboratory of musical-computer technology in St. Petersburg, as well as you will learn about sound and visual simulacrum of digital arts. Make sure to visit our unified info page with news, previews and reviews. >>>



Отправьте ваше мнение или предложение через специальную веб-форму:

Do not forget to write your opinion or suggestion into the special form:

Роскомнадзор

Cвидетельство о регистрации средства массовой информации Эл № ФС77-56958

Роскомнадзор

Certificate of the mass media registration in Russia is El number FS77-56958

Яндекс.Метрика

Лицензия Creative Commons